Mystisk sjukdom?

Nästan alltid när jag har ätit något sött eller druckit läsk så får jag ont i sidan. Det gör gräsligt ont och ibland kan jag knappt gå, jag har ingen aning om vad det beror på och idag fick jag reda på att samma sak händer min mamma. Framöver ska jag ta det lugnt med sockerintaget, jag är lite orolig eftersom jag tror att det kan bero på diabetes, men mamma säger att det inte är så. Jag är rädd att jag ska få diabetes, det beror på att jag är rädd för stick-saker, man vänjer väl sig men just nu är det en av mina mardrömmer. När jag tog ett blodprov i skolan så svullnade mitt finger upp och när jag tog ett hos morfar så gjorde det riktigt ont, jag är en klenis. Jag hoppas och ärligt talat tror jag inte att det beror på diabetes och jag lär inte få reda på vad det beror på heller, en dag har det väl  försvunnit och jag slipper det besväret.

En annan av mina mardrömmar är att jag ska bli riktigt fet när jag bli stor. Jag tycker att fetma är fel när man äter onyttigheter och inte rör på sig, alla har vi ett eget ansvar och vi måste ta hand om vår kropp. Däremot finns det feta personer som har en sjukdom som gör att de går upp i vikt, det är skillnad för det har de inte valt själva. Bäst att förklara det innan jag fortsätter. Jag är inte vältränad och jag är inte heller fet men jag är orolig över att jag ska säcka ihop när jag blir äldre och bara ligga och dega i soffan. Innan lagade jag alltid mycket mat och tyckte det var roligt men när jag tänker efter så är jag riktigt dålig på det. Hämtmat är dyrt och faktiskt inte heller supergott, jag älskar hemmalagad mat och jag önskar att jag vore bättre på det, kan ju inte låta mamma laga mat åt mig när jag flyttar hemifrån. Jag ska ge mig själv kok-, kost- och träningsböcker i födelsedagspresent, jag ska komma i en riktigt bra form och bli jätteduktig på att laga mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0