Måndag

Skoldagen var okej, precis som alla andra måndagar. Lilla K har funnit en baldejt, jag har en plan på vem jag ska gå med, funkar inte den så skippar jag helt enkelt balen. Vem ska man fråga? Jag känner typ ingen kille i tvåan(bara Kimmy) och jag är inte en person som går fram och frågar Vill du gå på balen med mig? Jag börjar få lite smått panik, men det löser sig, det hoppas jag i alla fall. Jag och Erika funderar på att bojkotta balen och dra till ett semesterparadis och ha vår egen lilla bal. Dansa, dricka drinkar och träffa trevligt folk, låter inte det bättre?

Jag håller på att frysa ihjäl, tangenterna på den stationära datorn är till och med kalla. När pappa kommer hem ska jag be honom sätta på värmen i det här fallfärdiga huset. Om två år bor jag inte här, om inte något extremt skumt inträffar, jag längtar. Men så länge jag går i skolan här så blir det ingen flytt, tyvärr.

Ikväll blir det hocket, Frölunda-HV 71. kommer nog inte orka se hela men ska titta och försöka lära mig de nya namnen. Vi skulle ha sett No country for old men, men det verkar inte bli något med det eftersom pappa aldrig kommer hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0