Det är ...

Det är något som gör mig mycket fundersam. Min systers 13-åriga kompis sminkar sig mycket, hon är svart runt ögonen och har en massa glitter. Jag själv började sminka mig när jag var 14 år och då använde jag endast mascara. Jag är ingen höjdare när det gäller sminkning, min systers kompis kanske kunde ge mig en sminkkurs.

Jag tycker att vi från och med nu kallar kompisen L, så blir det lättare. I alla fall L och min syster sov över hos en annan kompis natten tills idag och ändå kom hon hit i smink innan och då menar inte lite smink. L har alltså sminkat sig en massa och ändå umgås hon bara med vänner. Men hallå, bland vänner ska man vara sig själv och kunna visa sig utan smink. Jag tycker att man kan sminka sig lite mer när man ska göra något speciellt. Jag undrar vad som håller på att hända. Det är inte sunt att småtjejer sminkar sig så mycket. Förhoppningsvis så mognar tjejen snart och tar det lugnt med sminket.

Jag brukar lägga mig i sådant som jag inte har med att göra, men det är väl så det ska vara?





Kommentarer
Postat av: Erika

Jag tycker det är knäppt, sånt här. Det är så töntigt att tro att man ser äldre ut genom att ha en massa svart runt ögonen. Om det nu är det det handlar om.



Å andra sidan kan jag tycka att jag helst vill ha smink även om jag bara är med mina vänner. Särskilt om man ska vara med på kort. Öh. Jag ser så trött och glåmig ut annars. Men jag är i och för sig 17 år. Inte 13.

2009-01-30 @ 16:53:47
URL: http://paranoia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0