Prioritera

Ja. Jag är ganska irriterad idag. På allting. Jag önskar jag hade ett jobb. Förra året jobbade jag cirkus 10 timmar per dag. Det var jobbigt men det var skitkul. Det jag egentligen skulle prata om var pengar, ett återkommande ämne. I början av juli månad lånade jag ut pengar till min mamma, då hon inte riktigt fick i hop det i samband med flytten. Därför har jag nu endast 180 kronor kvar att leva på till den 28 juli. Jag är glad att jag hjälpte mamma, defintivt. Jag kan låna pengar av vänner/moster/mormor och morfar eller farmor och farfar. Men jag vill inte. Den saken är säker. Det gäller alltså för mig att prioritera. Då ska vi se kommande utgifter. På torsdag ska jag på bio, 80 kronor. Buss till och från Gislaved 42 kronor. På fredag pizza, cirka 80 kronor. Det blir totalt 202 kronor, dvs. 22 kronor över min budget. Jahopp. Jag får skippa bussresan och be mina föräldrar att skjutsa mig. Jo, jag vet att bensinen också kostar pengar och att det inte är bra för miljön mm. Men det skiter jag i. Haha, jag förstör alltid allting. Borde kanske inte heller ta den dyraste pizzan, för att spara några kronor.

Imorgon åker jag, pappa och Lovisa på roadtrip. Vi åker tidigt. Det ska bli så mysigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0