Jag hade en gång en båt

När jag var yngre lyssnade jag mycket på Cornelis Vreeswijk. Under en period lyssnade på hans låtar nästan varje gång jag var hos mormor och morfar eller farmor och farfar. Jag minns att jag för några år sedan satt i morfars musikstol och lyssnade på Jag hade en gång en båt . Jag tyckte att den var sorglig. Jag gillade låten så mycket att jag lyssnade på den om och om igen för att kunna skriva ner texten. Jag tror att jag kan hitta det pappret här någonstans.

Jag hade bra musiksmak när jag var yngre, smyggillade bl.a.Cornelis Vreeswijk och Ted Gärdestad och då förstod jag inte ens vad de sjöng.

Kommentarer
Postat av: Erika

Farfar, min idol, avskyr Cornelis har jag fått reda på. Så nu är jag rädd att jag måste tänka om! Farfar har alltid en anledning till allting. haha.

2009-05-14 @ 22:33:27
URL: http://paranoia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0