Take no notice of the gossip

Jag förstår inte varför gamla människor måste fråga mig om jag har pojkvän så fort jag träffar dem. Framförallt farmors syster. Varför vill hon veta det? Skvallra för sina barnbarn om hur fantastiskt intressant mitt liv är?

Jag går och tar ut pengar till farmor. Det börjar bli kväll och det är lite kallt ute. Jag har endast på mig en tunn tröja. Jag kommer innanför dörren och blir påhoppad av farmors syster.

-Åh, du är allt lite rosig om kinderna, träffade du på någon kille på vägen? (Ler stort)
-Eh, nej. Det är lite kyligt ute.
-Jag tror allt att du träffade på någon speciell kille på konsum.
-NEJ. (Och jag börjar prata om något annat mer intressant än varför jag var rosig om kinderna.)

Liknande konversationer uppstod under tiden jag var där.

Kommentarer
Postat av: Erika

Haha!

2009-09-30 @ 22:13:55
Postat av: Sofia

haha, så söt xD

2009-09-30 @ 23:09:48
URL: http://sofiatu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0